Nejdelší železniční tunel na jihu Čech nebude. Přednost mají úspory

JIŽNÍ ČECHY – Nejdelší železniční tunel v naší republice o délce  pět kilometrů měl vzniknout na trase IV. železničního koridoru v jižních Čechách u Chotýčan. Ale nevznikne. Ředitelství železnic dalo vzhledem k úsporám přednost levnější variantě. Koleje povedou po povrchu.

Na železnici z Českých Budějovic do Prahy má letos začít další část modernizace za 6,2 miliardy korun. Začít má také jedna ze tří hlavních a posledních částí modernizace železnice, konkrétně zhruba 25 kilometrů dlouhého úseku ze Sudoměřic u Tábora do Votic. Po tomto úseku má následovat úsek Soběslav – Doubí rovněž na Táborsku. SŽDC očekává, že tam práce potrvají tři roky a začnou na podzim 2018.

V současné době jezdí speciální rychlík Jižní expres z Budějovic do Prahy a zpět pod dvě hodiny. Předpokládá se, že v budoucnu ujede za 90 minut.

Archiv